مجموعه قوانین و مقررات اپلیکیشن دیجی صف نسخه بیمار و نسخه کلینیک، در مقاطع زمانی مختلف بروز رسانی می شود و همواره آخرین وضعیت در این قسمت درج می گردد.
برای استفاده از اپلیکیشن دیجی صف لازم است کاربران مجموعه قوانین این صفحه را مطالعه کرده، موافقت و التزام خود را با آن تصدیق نمایند.
تبیین حوزه خدماتی اپلیکیشن
اپلیکیشن دیجی صف با هدف ایجاد بستری برای مدیریت صف طراحی شده است. عموما مراکز درمانی و پاراکلینیکی که تعداد مراجعه کنندگان منجر به ایجاد صف انتظار میگردد میتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.
هر چند جستجوی پزشک جزو امکانات این برنامه است، هدف واقعی از طراحی این برنامه، معرفی پزشک یا مراکز پاراکلینیکی به بیماران نمیباشد. بلکه شناسایی مراکز توسط خود بیماران صورت میپذیرد.
قوانین و مقررات
برنامه دیجی صف تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
درج هرگونه متن و محتوای مغایر با شئونات جامعه و مقررات جمهوری اسلامی موجب سلب امتیاز کاربر در استفاده از برنامه شده و مسئولیت آن با کاربر متخلف می باشد.
دیجی صف هیچگونه مسئولیتی در قبال پرداخت ها و تراکنشهای مالی بین کاربر بیمار و کاربر کلینیک ندارد.
اپلیکیشن دیجی صف نسخه بیمار مختص پزشکان و مراکز درمانی، کلینیکها و پاراکلینیکها می باشد و تنها این مرکز مجاز به استفاده از آن هستند. در صورتیکه بجز موارد مذکور کاربری اقدام به نصب برنامه کرده باشد، دیجی صف حق حذف حساب کاربری غیر مجاز را دارد.
در اپلیکیشن کلینیک، روزهای ارائه خدمت و زمان شروع آن توسط کاربر کلینیک تعیین می گردد تا کاربران بیمار با مراجعه به صفحه اختصاصی پزشک نوبت انتخاب نمایند. کاربر کلینیک ملزم به پایبندی به روز ها و ساعات حضور از قبل تعیین شده در مطب می باشند.
پس از انتخاب روز و نوبت مناسب بوسیله کاربر بیمار، وضعیت توسط کاربر کلینیک بررسی شده و نسبت به تایید یا رد نوبت اقدام می نماید. پس از تایید وقت بیمار، کاربر کلینیک ملزم است در روز ملاقات، حتی الامکان نوبت تعیین شده از قبل را به بیمار اختصاص دهد.
کاربر بیمار موظف است در روز ملاقات در زمان که از قبل هنگام اخذ نوبت تعیین شده بود، در کلینیک حضور یابد. در صورت عدم حضور کاربر بیمار، مسئولیت از دست دادن نوبت با کاربر بیمار می باشد.
کاربر بیمار ملزم است نسبت به وقت های اخذ کرده پایبند باشد. کنسلی وقت گرفته شده پس از تایید آن توسط کاربر کلینیک دارای محدودیت می باشد و سبب امتیاز منفی برای کاربر بیمار می گردد.
کاربر بیمار برای هر پزشک در هر روز خاص مجاز به اخذ حداکثر دو نوبت می باشد.
کاربر بیمار قادر به نگهداری حداکثر تا 3 نوبت باز می باشد. منظور از نوبت باز، وقت هایی است که هنوز موعد آن نرسیده و کاربر بیمار ویزیت نشده است.
هر کاربر موظف است برای ایجاد حساب کاربری یک نام کاربری و رمز عبور مشخص نماید. ایجاد رمز عبور با قدرت لازم که شامل مخلوطی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد می باشد بر عهده کاربر است.
کاربر موظف است مشخصات حساب کاربری در جایی امن نگهداری کند و از افشای آن جلوگیری نماید.
نکات مهم
اپلیکیشن دیجی صف با هدف سهولت بیمار و کلینیک در حضور و مدیریت صف طراحی شده است. هرچند که استفاده از آن به بیماران مواکدا توصیه میگردد لیکن بیمارانی که تمایل به استفاده نداشته باشند یا آن گروهی که دسترسی به تلفن هوشمند ندارند کماکان میتوانند بصورت سنتی نوبت خود را نگه دارند. در عین حال نوبت این افراد نیز در دیجی صف ملحوظ خواهد ماند تا قالب کلی صف شکل پذیرد و سایر بیماران قادر به سنجش موقعیت نسبی خود در صف باشند.
بمنظور حفظ نظم و جلوگیری از هرج و مرج، اپلیکیشن بگونه ای طراحی شده است که هر فرد در هر زمان قادر به ثبت درخواست نوبت تنها از سه مرکز کلینیک مجزا میباشد. همچنین برای یک روز مشخص امکان درخواست تنها از یک مرکز وجود دارد و درخواست دوم تا به نتیجه رسیدن صف اول میسر خواهد شد. ضمنا تا دو بار درخواست نوبت از یک پزشک برای یک فرد مجاز است و درخواست بیش از آن تا پروسه معاینه تکمیل گردد نگه داشته خواهد شد. در هر یک از حالات مذکور، حذف یک درخواست سبب ایجاد امکان برای درخواست مجدد دیگر میشود.
جهت حفظ نظم صف های تشکیل شده لازم است کاربران در ثبت درخواستهای نوبت دقت نمایند. ملغی کردن درخواست نوبت تا قبل از تشکیل صف مشکلی ندارد. پس از تشکیل صف به هر بیمار در شرایط اضطراری اجازه خروج از صف داده شده است. با توجه به جابجایی صورت گرفته در نوبت ها و امکان اختلال در صف پس از خروج یک بیمار، جهت جلوگیری از بی نظمی برای این امکان محدوده قرار داده شده است.